مجله آموزشی تکنولوژی و فناوری

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی تکنولوژی و فناوری

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.
راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
  • اصولا نمی توان کسی را به دلیل شرایط جسمانی خاص از تحصیل منع کرد مگر اینکه آن رشته به خصوص نیاز به سلامت کامل جسمانی داشته باشد که لازم است در مقررات و قوانین صریحا به آن اشاره شود. دارا بودن نقص عضو غیر موثر برای تحصیل در ۱۳ رشته از رشته های دانشگاهی گروه تجربی مطرح است. این رشته ها عبارتند از داروسازی، فیزیوتراپی، رادیولوژی، رادیوتراپی، اتاق عمل، هوشبری، علوم آزمایشگاهی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، کاردرمانی، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی بهداشت حرفه ای و علوم تغذیه. به استثنای رشته های مذکور، در سایر رشته ها از جمله پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و … داوطلبان کنکور تجربی باید دارای سلامت جسمانی (از نظر تنفس، قلب و گردش خون، جهاز هاضمه، دستگاه ادراری) و دارای سلامت روانی باشند. به جز رشته زمین شناسی که داشتن دو پا و دو چشم با کارآیی لازم برای استفاده از آزمایش ها و انجام عملیات صحرایی ضروری است. و روانی برخوردار باشند. بنابراین در خصوص سوال مطرح شده درصورت نقص یک چشم ، مانعی برای تحصیل در رشته های پزشکی دیده نمیشود. مجله پزشکی سلامت بهترین دکترهای غرب کشور هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند. دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون، برای همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد نماید. دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. ماده 1 - دولت موظف است زمینههای لازم را برای تأمین حقوق معلولان، فراهم وحمایتهای لازم را از آنها به عمل آورد.
  • فیبرو دیسپلازی
  • آزمایش خون و ادرار (که شامل تست اعتیاد هم میشود)
  • نیستاگموس یا دودوئک
  • ترکیبات الکلی
  • اختلالات اشتها

در جمعیت بالغ، حدود ۱۲ میلیون نفر اعتیاد جنسی دارند. پارافیلیا یا انحراف جنسی اختلالاتی است که شامل تحریک جنسی فرد مبتلا به وسیله اشیا یا اعمالی است که کمتر متعارف یا کمتر به راحتی در دسترس معتاد است. هنگامی که پارافیلیا شامل وسواس در مورد هدف مورد علاقهی فرد مبتلا باشد، ممکن است از نظر جنسی معتاد در نظر گرفته شود. بیش از ۱۰۰ سال است که رفتارهای اعتیادآور جنسی در دوران مدرن توصیف شده است. علل و عوامل خطر اعتیاد جنسی چیست؟ اگرچه هیچ عاملی باعث اعتیاد جنسی نمیشود، اما عوامل بیولوژیکی، روانشناختی و اجتماعی در ایجاد این اختلالات نقش دارند. به عنوان مثال، مسمومیت مرتبط با اعتیاد جنسی، نتیجه تغییرات در نواحی خاص و مواد شیمیایی در مغز استاجباراً ایجاد می شود. تحقیقات از نظر الگوهای مبتنی بر جنسیت اعتیاد جنسی تا حدودی متفاوت است. به عنوان مثال، برخی از مطالعات، مردانی را که درونگرا و دارای تحصیلات عالی هستند، بیشتر به اعتیاد به اینترنت، از جمله اعتیاد جنسی به اینترنت، توصیف می کنند.

اخبار پزشکی و سلامت

طبق آخرین تحقیقات میدانی حدوداً ۲۲۸ استارتآپ سلامت دیجیتال شناسایی شدهاست. دکترتو یکی از مهمترین استارتاپهای حوزه سلامت دیجیتال است که با حضور بیش از ۱۰۰۰۰ پزشک، توانسته نقش بزرگی در نوبتدهی اینترنتی و مشاوره آنلاین بازی کند. دکترتو به آدرس https://doctoreto.com، سامانه نوبتدهی اینترنتی و مشاوره تلفنی و متنی است که در سالهای اخیر علاوه بر این خدمات، با تست کرونا در منزل هم همراه با مردم ایران و سایر ایرانیان خارجنشین بوده است. دغدغه اصلی دکترتو، تسهیل دسترسی بیمار به پزشک است. همانطور که احتمالاً شما هم تجربه کردهاید، صفهای نوبتگیری طولانی، مطبهای شلوغ و یا در دسترس نبودن دکتر در زمانی که نیاز مبرمی برای حضور اوست، از عمده تجربههای تلخ هر انسانی است که تابهحال بیمار شده است. در ضمن همه افراد به خصوص ساکنین مناطق دوردست هم نیاز به دکتر خوب دارند. دکترتو با تسهیل روابط بیمار و دکتر توانسته به مانند ZOCDOC، سیستمی را آماده کند که شما با جستجوی تخصص و شهر و حتی نوع بیمه بتوانید نزدیکترین دکتر به خود را پیدا کنید.

پزشکی و سلامت همگانی

داروهای ضد چاقی ممکن است جهت کاهش اشتها یا جلوگیری از جذب چربی، در کنار یک رژیم غذایی مناسب استفاده شوند. چاقی در بسیاری از مناطق مدرن جهان، (مخصوصا درجهان غرب) به عنوان ننگ اضافه وزن شناخته میشود؛ با این وجود در گذشته در بسیاری از موارد چاقی به عنوان سمبل و نماد توانگری و باروری شناخته شدهاست. چاق واژه ای ترکی است که درون زبان فارسی شدهاست. در فارسی واژه فربه به کار میرود. فربه از واژه پهلوی frapīh آمده که به معنی پُرپی است. «مرض چاقی» عبارت است از یک سری شرایط پزشکی که چربی اضافی بدن به صورت وسیع انباشته شده و ممکن است اثراتی زیان بار بر سلامتی داشته باشد. مرض چاقی به وسیله شاخص جرم بدن و ارزیابیهای بیشتر از شرایط توزیع چربی به وسیله نسبت کمر-کفل و فاکتورهای کلی وضعیت خطرپذیری قلبی-عروقی تعریف میشود. BMI به شدت به دو عامل مقدار درصد چربی بدن و مقدار مطلق چربی بدن وابسته میباشد. در کودکان وزن مناسب با توجه به سن و جنسیت متفاوت میباشد. زمینه و هدف: تقاضای فزاینده مردم و دانشجویان به فناوری رایانه و اینترنت، سبب ایجاد اختلال بهداشت روانی و ارتباطات اجتماعی در آنها شده است. در این پژوهش به بررسی رابطه اعتیاد به اینترنت و سلامت عمومی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم پرداخته شده است. روش بررسی: در این تحقیق صورت توصیفی همبستگی، پرسشنامههای مشخصات جمعیتشناختی، سلامت عمومی و اعتیاد به اینترنت یانگ، توسط 321 نفر از دانشجویان ساکن خوابگاه علوم پزشکی قم (140نفر آقا و 181 نفر خانم) در سال تحصیلی 1398-1397 تکمیل شد. تحلیل دادهها با نرمافزار SPSS و در دو بخش آمار توصیفی میانگین، تعداد، درصد تعداد و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی تکمتغیره انجام گرفت. یافتهها: 8/79 درصد دانشجویان، کاربران عادی و 2/20 درصد دانشجویان معتاد به اینترنت بودند. با در نظر گرفتن نمره کسبشده از پرسشنامه سلامت عمومی، 1/۱۳ درصد دانشجویان دچار اختلال خفیف بودند و 66 درصد اختلال متوسط و ۹/۲۰ درصد اختلال شدید داشتند. ضریب همبستگی پیرسون بین مقیاسها و سلامت عمومی با اعتیاد به اینترنت، ارتباط معناداری در سطح معناداری 05/0 نشان دادند. در آنالیز رگرسیون خطی، تنها متغیر مدت زمان اتصال به اینترنت در شرایط یکسان از نظر سایر متغیرها توانسته است نمره سلامت عمومی را پیشبینی کند. نتیجهگیری: بین سلامت عمومی با اعتیاد به اینترنت ارتباط معناداری وجود دارد. کارکرد رژیم دوکان پیشگیری از عوارض و خطرات ناشی از اعتیاد به اینترنت ضروری است و نیاز به برنامهریزی آموزشـی، مـشاورهای و رفتاری بین دانشجویان آسیبپذیر دارد.

  • سابقه خانوادگی خود را بدانید
  • موسسه ملی سلامت (NIH)
  • نوار قلب
  • سازمان بهداشت جهانی
  • از پزشک، پرستار یا داروساز سوالات خود را بپرسید

داده­های حاصل نیز با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون و آزمون MANOVA تحلیل و تفسیر شدند.ابزار گردآوری داده­ها در این پژوهش مشتمل بر دو پرسش­نامه بود. 1- آزمون مهارت­های تفکر انتقادی کالیفرنیا-فرم ب (CCTST-B): این پرسش­نامه حاوی 34 سئوال چندگزینه­ای با یک پاسخ صحیح در پنج حوزه­ی مهارت­های تفکر انتقادی شامل ارزشیابی، استنباط، تحلیل، استدلال قیاسی و استدلال استقرایی است. مدت زمان پاسخگویی به این آزمون 45 دقیقه می­باشد. پرسش­نامه را گلدبرگ و هیلر در سال 1979 به منظور تشخیص اختلالات روانی خفیف تدوین کردند. در حال حاضر، قالب­های 60، 30، 28 و 12 گویه­ای این پرسش­نامه وجود دارند. مقیاس، یک نمره­ی کلی برای سلامت روان به دست می­آید. به منظور تفکیک افراد به دو دسته­ی عادی و دارندگان اختلالات روانی غیرروان­پریش، نقطه­ی برش نمره­ی 23 در نظر گرفته شده است. روایی پرسش­نامه­ی مذکور توسط تقوی صورت پذیرفته است. و همکاران، ضرایب پایایی برای خرده مقیاس های نشانه­های جسمانی 67/0، اضطراب 71/0، اختلال در کارکرد اجتماعی 59/0و افسردگی 75/0 اعلام گردید(43). Journal of Nutrition. 136 (۸): ۲۲۴۹-۲۲۵۴. Jebb S. and Wells J. Measuring body composition in adults and children In:Peter G. Kopelman, Ian D. Caterson, Michael J. Stock, William H. Dietz (2005). Clinical obesity in adults and children: In Adults and Children. Blackwell Publishing. pp. ۱۲-۲۸. Kopelman P. , Caterson I. An overview of obesity management In:Peter G. Kopelman, Ian D. Caterson, Michael J. Stock, William H. Dietz (2005). Clinical obesity in adults and children: In Adults and Children. Blackwell Publishing. pp. ۳۱۹-۳۲۶. National Heart, Lung, and Blood Institute (NHLBI) (1998). Clinical Guidelines on the Identification, Evaluation, and Treatment of Overweight and Obesity in Adults (PDF). International Medical Publishing, Inc. Puhl R. , Henderson K. , and Brownell K. Social consequences of obesity In:Peter G. Kopelman, Ian D. Caterson, Michael J. Stock, William H. Dietz (2005). Clinical obesity in adults and children: In Adults and Children. Blackwell Publishing. pp. ۲۹-۴۵. Seidell JC. Epidemiology - definition and classification of obesity In:Peter G. Kopelman, Ian D. Caterson, Michael J. Stock, William H. Dietz (2005). Clinical obesity in adults and children: In Adults and Children.

تازه های پزشکی و سلامت و خبر

مطابق ماده 1 این قانون، اعتبارات خارج از شمول برای دستگاههایی نظیر دانشگاههای علوم پزشکی پایهگذاری شد. گرچه این امر برای دائمی شدن احکام سابق بوده، اما اعتبارات خارج شمول دانشگاههای علوم پزشکی که سابقهای در برنامههای پنج ساله نداشته، به صورت دائمی به قانون احکام دائمی اضافه شد. در سال جاری، دانشگاههای علوم پزشکی چقدر بودجه خارج از شمول و مستثنا از قوانین نظارتی کشور دریافت میکنند؟ چرا قانونگذار چنین اختیاری را به دانشگاههای علوم پزشکی داده است؟ اصلانیفر: در لایحه بودجه امسال، 105 هزار میلیارد تومان برای دانشگاههای علوم پزشکی منظور شد. اما در کمیسیون تلفیق 10 هزار میلیارد از آن کم و 95 هزار میلیارد تومان تصویب شد. سازمان برنامهوبودجه و قانونگذار بر اساس درخواست دستگاهها و ساختار آنها بودجه را تخصیص میدهد. دانشگاههای علوم پزشکی نیز با توجه به فعالیتهای بخش آموزش و پژوهش و خدمات بهداشت و درمان، منابع مورد نیاز خود را درخواست میدهند.

  • عفونت استخوانی و مفصلی
  • زبان و ادبیات فارسی،
  • نه تنها در هنگام سرفه یا حرکت
  • اجتناب از سیگار و حتی ترک سیگار
  • اختلال استرس حاد
  • در یک اتاق با تهویه مناسب این کار را انجام دهید
  • اختلال افسردگی ناشی از مواد یا دارو

تهران- ایرنا- سلامتی از مهمترین حقوق اولیه انسان بهشمار میرود که در این میان جایگاه پزشکان به عنوان مدافعان سلامت در حفاظت و مراقبت از آن بسیار چشمگیر است. فعالیتهای تلاشگران این عرصه و نقشی که در تأمین امنیت، آرامش و سلامت جامعه ایفا میکنند از همت والای این قشر حکایت دارد. علل ایجاد سنگ صفرا همه جوامع انسانی از تاریخ باستان عقاید پزشکی منحصر بهفردی در خصوص شیوع و مبارزه با بیماریها داشتند و اغلب به دلیل نداشتن دانش کافی، بیماریها را ناشی از اراده الهی و مسائل ماوراء الطبیعی میپنداشتند. البته با ظهور پزشکی بر پایه علم و پیشرفت آن در سده های گذشته، تمامی این ادعاها و حتی روشهای درمانی ضعیف و ضعیفتر شدند. هر رویداد و مناسبتی که در تقویم رسمی هر کشور مشخص میشود، بیشک از یک اتفاق نشأت گرفته و هدف خاصی را دنبال میکند. روز پزشک در ایران مصادف با تولد پزشک و حکیم بزرگ، ابوعلی سینا است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۶/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی