مجله آموزشی تکنولوژی و فناوری

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی تکنولوژی و فناوری

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.
راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

بهتر است این کار را صبح ناشتا انجام دهید. هر روز صبح یک سیر را گاز بزنید. روغن اکالیپتوس از رشد باکتریهای دهانی جلوگیری میکند. این باکتریها مسئول ایجاد حفره و پوسیدگی دندان هستند. روغن اکالیپتوس را به خمیردندانهای معمولی خود اضافه کرده و سپس دندانهای خود را مثل همیشه مسواک بزنید. این روند را تا بهبودی حفره تکرار کنید. لیمو منبع شگفتانگیزی از ویتامین C است. دندانپزشک کیست؟ اسید سیتریک موجود در آبلیمو توانایی از بین بردن میکروبها و کاهش درد حفرههای دندان را دارد. یک برش لیمو برداشته و برای چند دقیقه آن را بجوید. بعد از اتمام کار، دهان خود را کاملاً با آب تمیز بشویید. هر زمان که نیاز به تسکین درد ناشی از پوسیدگی دندان دارید میتوانید از این روش استفاده کنید. این روش موثر که به غرغرهی روغن نیز معروف است در رفع عفونت و تسکین درد خوب است. وقتی غرغره میکنید، باکتری بیرون کشیده میشود و در روغن گیر میکند.

عدم رعایت بهداشت دهان باعث میشودکه باقیمانده مواد غذایی بین دندان­ها گیر کرده و بر اثر فعالیت میکروبی تخمیر و تجزیه شده و سبب بوی بد دهان گردد. در ایجاد گیر غذایی علاوه بر عدم رعایت بهداشت دهان و وجود حفرات پوسیدگی، مرتب نبودن دندان­ها نیز نقش دارد. پوسیدگی اگر متوقف و یا معالجه نشود به پالپ دندان (نسج نرم وسط دندان و در اصطلاح عامیانه عصب دندان) رسیده و باعث عفونت آنجا توسط میکروب­ها شده و بوی بد و متعفنی استشمام میگردد. بین لبه آزاد لثه و دندان شیاری به عمق 1-5/0 میلیمتر بنام شیار لثهای وجود دارد. در مواقع ابتلا به بیماریهای لثه (پیوره) عمق این شیار زیاد شده و به آن پاکت (Pocket) گفته میشود. این پاکت محل مناسبی برای رشد و فعالیت میکروبی بوده و ایجاد چرک و بوی بد میکند. جرم دندانی به علت خلل و فرجی که دارد نیز، محل مناسبی برای تجمع و فعالیت میکروبی بوده و ممکن است بوی بد دهان را باعث شود و یا تشدید نماید.

با این تفاوت که به جای صدور بیمهنامه به تعداد اعضای خانواده، یک بیمهنامه که در آن نام سرپرست خانواده و افراد تحت تکفل او نوشته شدهباشد صادر خواهدشد. حقبیمه تکمیلی به صورت سالیانه و براساس سن بیمهگذار تعیین میشود و بیمهگذار میتواند به یکی از دو روش نقدی و یا اقساطی حقبیمه خود را پرداخت نماید. به این نکته باید توجه داشت که در بین تمام طرحهای بیمه تکمیلی خانواده سامان، فقط در طرح نسیم امکان پرداخت حقبیمه به صورت اقساطی وجود ندارد. روش اول: بیمهگذاران به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سامان مراجعه کنند. در صورت مراجعه بیمهگذار به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سامان که امکان صدور معرفینامه به صورت آنلاین را داشتهباشند، در همان محل معرفینامه به صورت آنلاین برای آنها صادر میشود. در این حالت پرداخت هزینههای درمانی بیمهگذار تا سقف تعهدات پوششهای بیمه سامان برعهدهی خود شرکت میباشد و بیمهگذار فقط باید ۱۰ درصد هزینههای پزشکی را در همان محل به عنوان فرانشیز و سهم خود پرداخت کند. روش دوم: بیمهگذاران به مراکزی به غیر از مراکز طرف قرارداد بیمه سامان مراجعه کنند. در این صورت اگر بیمهگذار بیمه پایه داشتهباشد و بخواهد از آن استفادهکند در ابتدا باید با فاکتور هزینهها و مدارک درمانی به بیمه پایه خود مراجعه نماید و مبلغ مورد تعهد بیمه گر اول را دریافت کند. پس از آن بیمهگذار باید به یکی از نمایندگیهای بیمه سامان مراجعه نماید و با تحویل مدارک خود مابقی هزینهها به استثنای ۱۰ درصد فرانشیز را دریافت کند. همچنین علاوه بر تحویل مدارک به نمایندهی خود میتوانند مستقیما مدارک خود را تحویل شعبات بیمه سامان یا شرکت درمانت دهند.

خیر، ابتلای این بیماری از طریق سرایت صورت نمی گیرد. علاوه بر استعداد شخصی وجود عامل بوجود آورنده آن که پلاک میکروبی می باشد، لازم است. درمان بستگی به شدت بیماری لثه دارد. در مراحل اولیه با یک جرم گیری کامل و تمیز کردن سطح دندان بیماری از بین می رود. در مراحل پیشرفته تر درمان شامل کورتاژ و یا جراحی لثه می باشد. آیا عود بیماری لثه حقیقت دارد؟ در درمان پریودنتیت کنترل و حذف بیماری زمینه ای اصل بوده و ضمناً بیمار باید رعایت کامل بهداشت دهان و دندان را بنماید. بدیهی است که اگر دستورات داده شده در این خصوص عمل نشود، پلاک میکروبی بر دندانها تجمع یافته و ممکن است بیماری عود نماید. بنابراین رعایت کامل بهداشت دهان و دندان در پیشگیری از بروز پریودونتیت مجدد نقش بسیار مؤثری دارد. مخاط پوشاننده دهان در نواحی دندانی لثه نام دارد. لثه سالم به رنگ صورتی بوده، سفت و چسبیده به استخوان و دندان با نمایی شبیه پوست پرتقال می باشد.

شود، گرفتن تاریخچه دقیق تر و غربالگری دقیق تر (صحت سنجی مراحل اول و دوم غربالگری) باید توسط دندانپزشک صورت پذیرد. اتاق ایزولاسیون عفونت هوایی اتاقهایی تک بیماره دارای فشار منفی متناسب با محیطهای اطراف هستند و در آنها حداقل 6 بار تغییر هوا در ساعت رخ میدهد (12 تعویض هوا در هر ساعت برای ساختمانهای با نوساز توصیه میشود). هوای این اتاقها قبل از گردش هوای مجدد باید از طریق یک فیلتر هوای ذرهای با راندمان بالا مستقیمأ به خارج دفع شود. برای ورود هوا زیر درب باید 2 سانتی متر با کف فاصله داشته باشد یا یک دریچه ورودی از منبع پاکیزه هوا با فشار مساوی با مکش، در ضلع مخالف اتاق فعال باشد. درهای اتاق باید بسته نگه داشته شوند، به استثناء زمان ورود/خروج از اتاق. همچنین ورود و خروجی نیز باید به حداقل برسد. مراکز درمانی باید عملکرد فشار منفی مناسب این اتاقها را نظارت و ثبت کنند. 1. برخی از پروسه های درمانی اجرایی بر روی بیماران مبتلا به کووید-19 میتوانند آیٔروسلهای عفونی تولید کنند.

حال با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم داریم در ادامه یکسری نکات را به شما بگوییم تا بتوانید با توجه به آنها بهترین کلینیک را برای انجام ایمپلنت دندان اقساطی در کرج انتخاب کنید. متخصص ایمپلنت درحقیقت دندانپزشکی است که آموزشهای لازم برای جراحی ایمپلنت و کاشت انواع ایمپلنت را دیده و میتواند برای به ارمغان آوردن زیبایی و سلامتی دندانهای مراجعهکننده این جراحی را انجام دهد. از همین رو یک متخصص حرفهای در ابتدا بررسی و معاینههای لازم را انجام میدهد و پس از آنکه مطمئن شد شما کاندیدای مناسبی برای این درمان هستید، اقدامات لازم را برای ایمپلنت دندان انجام میدهد. یک متخصص ایمپلنت باید بهگونهای عمل کند که طرح لبخند بیمار بهبود یابد، عملکرد دندانها مساعد شود، تکلم دچار مشکل نشود، برای استخوان فک مشکلی پیش نیاید و در نهایت اعتمادبهنفس فرد افزایش یابد. حال شاید برای شما سوال پیش آید که چگونه میتوان چنین متخصص ایمپلنتی را پیدا کرد که در پاسخ باید گفت بررسی برخی از موارد به شما در انتخاب این موضوع کمک میکند.

گاز استریل را نیز باید روی محل جراحی حفظ نمود. تورم و کبودی: این علائم ممکن است تا چند روز وجود داشته باشند که با کیسه یخ میتوان به بهبود آنها کمک کرد. فعالیت: روز اول جراحی باید استراحت کرده و تا یک هفته نیز از فعالیتهای شدید خودداری نمود. نوشیدنیها و صرف غذا: بعد از جراحی دندان عقل به نوشیدن میزان زیادی آب احتیاج است. اما تا ۲۴ ساعت هرگز نوشیدنیهای الکلی، کافئیندار، گازدار یا گرم ننوشید. ترمیم دندان کودکان استفاده از نی نیز تا یک هفته ممنوع است. غذاهای ۲۴ ساعت اول نیز شامل ماست، پوره سیب زمینی، سوپ، پودینگ، بستنی، اسموتی و ژله است. به هیچ وجه تا مدتی از غذاهای سفت، داغ و تند استفاده نشود. نظافت دهان و دندان: تا ۲۴ ساعت استفاده از هر گونه مسواک، شست و شو، تف کردن و دهان شویه ممنوع است. بعد از آن نیز باید هنگام مسواک با محل جراحی با ملایمت رفتار شود. تا یک هفته نیز هر دو ساعت و بعد از هر وعده غذا دهان باید از طریق آب گرم و نمک شسته شود. مصرف دخانیات: استعمال سیگار تا ۷۲ ساعت و استفاده از تنباکوی جویدنی تا یک هفته ممنوع است. بخیه: اگر بخیهها از نوع کشیدنی هستند برای کشیدن آنها با پزشک خود مشورت کنید. با پزشک تماس بگیرید. هزینه جراحی دندان عقل چقدر است؟ هزینه جراحی دندان عقل به عواملی نظیر مهارت و تجربه دندانپزشک، محل کار وی، روش جراحی دندان و نوع بیمه بستگی دارد. لذا شرکتهای بیمه در محدوده ۱۵ تا ۵۰ درصدی خدمات دندانپزشکی را متحمل میشوند. اما بیمه دندانپزشکی سرمد ۹۰ درصد هزینههای عمل را به عهده میگیرد.

می تواند به دو صورت پلاستیکی (یک بار مصرف) و یا فلزی (قابل اتوکلاو شدن) موجود باشد. این وسیله برای معاینه ی دندان ها و پیدا کردن پوسیدگی ها و جرم های دندانی و نیز امتحان سلامت و سختی سطح دندان ها استفاده می شود. با زوایا و نوک های متفاوت برای برداشتن، جایگذاری و انتقال وسایل و ذرات ریز از جمله ریزپنبه، رل پنبه، تکه های ترمیم افتاده در دهان بیمار و… کندانسور Condenser: برای فشردن و متراکم کردن ماده ترمیمی در حفره ی دندانی استفاده می شود. انواع مختلف از این وسیله با شکل سر متفاوت و در سایزهای مختلف وجود دارند. کارور Dental Carver: پس از قرار دادن ماده ی ترمیمی در محل مورد نظر، شکل و سطح آن به کمک کارور مشابه دندان طبیعی فرم داده می شود. برنیشر Burnisher: برای صاف کردن، شکل دهی و پالیش/پرداخت آمالگام قبل از سخت شدن استفاده می شود. در خارج کردن دندان یا ریشه های دندانی، از این وسیله برای لق نمودن دندان از طریق قطع اتصالات بافت نرم (لثه) و هم چنین اتصالات دندان و استخوان اطراف آن استفاده می شود.

لیزر در دندانپزشکی کاربرد های فروانی دارد. امروزه در بسیاری از کلینیک دندانپزشکی با لیزر از لیزر برای مصارف درمانی و زیبایی استفاده می کنند. می توان گفت که از سال ۱۹۹۴ لیزر برای درمان بسیاری از مشکلات در دندانپزشکی استفاده شده است. استفاده نشده است. بهرحال از لیزرهای سرد در فتوتراپی ها به منظور تسکین سردرد، درد و التهاب استفاده می کنند. مواد مختلف برای پر کردن دندان شما با مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی خوب می توانید با دندانپزشک خود درباره ی نوع درمانتان با لیزر و کاربرد لیزر در دندانپزشکی و درمان شما مشورت کنید. با این حال، برخی از دندانپزشکان از لیزر برای درمان هم استفاده می کنند. لیزرها برای رفع پوسیدگی در دندان استفاده می شوند و مینای دندان را با آن می توان پر کرد. لیزرها برای درمان لثه و حذف باکتری در طی مراحل درمان استفاده می شوند. لیزرها برای حذف یک تکه کوچک از بافت ها بصورت ضایعه (به نام بیوپسی) استفاده می شوند و می توان آن را برای سرطان استفاده کرد.

  • ایمپلنت فوری دندان
  • آشنایی با اصطلاحات تخصصی پزشکی و درمانی
  • دندانپزشکی دیجیتال
  • انجام روکش های زیبایی
  • آقای دکتر اکبر فاضل نجف آبادی
  • دندان های تیره و رنگ گرفته

این بخش، باید طوری تنظیم شوند که دسترسی بیمار به آن راحت باشد. برای جلوگیری از نفوذ آلودگی، جنس آن باید کاملاً صاف و صیقلی باشد که جنس سرامیکی بهترین متریال برای کاربرد در این مورد است. این قسمت دارای دو سیستم است: بزاق کش و ساکشن. بزاق کش به منظور خارج کردن بزاق دهان بیمار هنگام معاینه و درمان به کار گرفته میرود. ساکشن مکنده قویتری نسبت به بزاق کش دارد تا خردههای دندان، بزاق و خون را خارج کند. مراحل انجام فیشورسیلانت پدال در پایین یونیت، به منظور کنترل چرخش ابزارهای مختلف، مثلاً تنظیم صندلی یا فعال کردن سایر اینسترومنتها در برخی از دستگاهها مورد استفاده قرار میگیرد. در گذشته این پدال به صورت پنوماتیکی بوده ولی امروزه امروزه به صورت الکترونیکی است. در یونیتهای پیشرفته تر پدالها به صورت بی سیم هستند که علاوه بر امکانات فوق، قابلیت اتصال به وای فای را نیز دارند. بدین ترتیب پدال در اختیار دندانپزشک قرار میگیرد تا در حین جراحی و معاینۀ بیمار، تسلط بیشتری بر کار داشته باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۶/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی