مجله آموزشی تکنولوژی و فناوری

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی تکنولوژی و فناوری

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.
راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
يكشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۳۱ ب.ظ

درباره کامپوزیت دندانی بخوانید

کامپوزیت دندانی، خمیری متشکل از مخلوط سرامیک و مواد پلاستیکی است که برای پر کردن حفرات دندانی به کار میرود و میتواند با رنگی بسیار شبیه رنگ دندان فرد، حفره دندانی را پر کند. دندانپزشک میتواند با ترکیب رنگها، رنگ مناسب دندان بیمار را یافته و به کار ببرد. برخلاف آمالگام، کامپوزیت مانند چسب به دندان میچسبد و در نتیجه، دندانپزشک فقط باید قسمتهای پوسیده و به اصطلاح کرم خورده را بردارد و حفره را پر نماید و نیاز کمتری به تراشیدن دندان نسبت به ترمیم با آمالگام دارد. رنگ سفید کامپوزیت هم ممکن است در اثر مصرف غذاها و نوشیدنیهای رنگدانه دار مانند چای و قهوه به مرور تغییر کند. مزیت اصلی ترمیم دندان با کامپوزیت بازسازی زیبایی دندانها است. شانس حساسیت دندان در هنگام جویدن، پس از پر کردن با کامپوزیت معمولا از پر کردن با آمالگام بیشتر است. پس از قراردادن مواد حد واسط ویژه بر روی دندان، کامپوزیت درون حفره قرار داده شده و سپس توسط نور آبی ویژهای سفت میشود.

مجله جامعه دندانپزشکی غرب تهران

اوکراین ظاهرا با استفاده از موشکهای میانبردی که از کشورهای غربی دریافت کرده، این حملات را عملی کرد. روسیه به نوبه خود، گزارش داد که حملاتش به سربازان اوکراین، بیش از ۱۳۰ تن از نیروهای پیاده نظام اوکراینی را از پای درآورده است. خرسون و حومه یکی از نخستین مناطقی بود که نظامیان روس در آغاز یورش خود در شش ماه پیش به تسلط درآوردند. در حالی که وزارت دفاع بریتانیا تشدید ضد حملات اوکراین و برخی موفقیتهای کوچک این کشور در جبهه خرسون را تایید کرده، روسیه شامگاه پنجشنبه گفت که مواضع و نقاط استقرار نیروهایش در این مناطق «تغییری نکرده است». احتمال افزایش شمار قربانیان مطرح است. کیست دندان چیست ؟ روسیه روز جمعه اوکراین را متهم کرد که با حملات راکتی به منطقه دونتسک، یک زندان را هدف قرار داده و تا پیشازظهر دستکم ۵۳ اسیر جنگی را کشته است. خرسون در بخش جنوبی اوکراین همجوار شبه جزیره کریمه است که از هشت سال پیش به اشغال روسیه درآمده است. در این میان، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، برای نخستین بار در شش ماه اخیر، با همتای روس خود، سرگئی لاوروف، گفتوگوی تلفنی خواهد کرد.

از سال 1313 شمسی یعنی زمان تاسیس دانشگاه تهران، آموزش رشته های پزشکی در ایران گسترش یافت. اما از سال 1290 به بعد طبابت و دندانسازی در ایران فقط منوط به دریافت اجازه نامه رسمی از وزارت معارف بود. در سال ۱۳۱۶ با تاسیس دانشگاه تهران ، مدرسه طب به آن مکان نقل مکان کرد و شرط ورود به این دانشکدههای طب دارا بودن دیپلم کامل متوسطه بود. با این حال در بسیاری از نقاط کشور ان قانون رعایت نمی شد. در سال ۱۳۰۷ رضا شاه دستور تأسیس مدرسه دندانسازی را صادر نمود و دو سال بعد این مدرسه شروع به کار کرد. با جدا شدن تدریس رشته های مختلف پزشکی، دانشکده دندانپزشکی در سال 1335 تاسیس گردید. محل اولیه این مدرسه، دارالفنون بود و مدیریت آن را دکتر میلچارسکی به عهده داشت. دکتر فالک کوش میلچارسکی (اهل لهستان، دندانپزشک مخصوص رضا شاه)، دکتر اتکیناشتومپ (تبعه سوئیس، دندانپزشک مخصوص اتابک)، دکتر هارطیون استپانیان (اهل ترکیه و از زمره پزشکان دربار). تا قبل از سال 1290 هر شخصی بر اساس تجربه های خود یا تحصیل در اروپا می توانست در ایران به طبابت و دندانسازی بپردازد. در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی در تهران فقط 3 نفر دندانپزشک وجود داشت.

مجله جامعه دندانپزشکی قشم

روش بررسی : مطالعه حاضر یک پژوهش شبه تجربی بود که در سال 1392 انجام شد. گروه مداخله 2 جلسه آموزشی به شیوه بحث گروهی به مدت 60 دقیقه را دریافت کرد. دانشجویان (66 نفر) در دو گروه، با یکی از دو روش چک لیست و روش معمول global rating ارزیابی شدند. لذا آشنایی دندانپزشکان با آموزش در قالب مدل مراحل تغییر به منظور ترک سیگار توصیه میشود. نتیجهگیری : یافتهها نشانگر اثربخشی آموزش با استفاده از مدل مراحل تغییر در افزایش موارد ترک سیگار بیماران بود. روش بررسی: ابتدا چک لیست، در جلسات بحث گروهی متخصصان طراحی شد. 40 بیمار سیگاری در درمانگاههای تخصصی در هر یک از گروههای مداخله و مقایسه پرسشنامه خود ایفای شامل سؤالات عمومی و دموگرافیک، مراحل تغییر، فرآیندهای تغییر، خودکارآمدی، توازن تصمیمگیری قبل و بعد از 6 ماه آموزش را تکمیل کردند. سپس روایی و پایایی آن به وسیله ضریب CVI و بازآزمایی ارزیابی شد. دادهها با آزمونهای آماری کای اسکوئر، تی زوجی و مستقل، من ویتنی و ویلکاکسون آنالیز شدند.

مجله جامعه دندانپزشکی ژاپن

گاهی که دندان یک کودک فلج مغزی را پر میکنم انگار صدای قلب والدینش را میشنوم. درحالیکه این کودک نه درد را متوجه میشود نه اصلاً حرکتی دارد. در همین بازه زمانی بنیاد خیریه نورآوران سلامت، ابتکاری باارزش را عملی کرد؛ راهاندازی مطبهای سیار و بیمارستانهای صحرایی برای ارائه انواع خدمات پزشکی رایگان در مناطق محروم و دورافتاده ایران. درحالیکه وضعیت یکدندان شاید اصلاً تأثیری بر کیفیت زندگی فرزندشان نداشته باشد. ولی والدینش به دلیل محبت زیاد و به دلیل آن وابستگی عاطفی عمیق که با فرزند دارند دلشان برای او میتپد و نگراناند که نکند دردش بیاید یا آزرده شود. گاهی احساس میکنم آن دندان به درد بچه نمیخورد و کار ما درواقع پاسخگویی به نیازهای روحی و عاطفی والدینش است. گاهی هم والدین چنین کودکانی برای اینکه یکدندان فرزندشان پر شود با هزار زحمت از راهی دور میآیند و بازمیگردند.  " مجله جامعه دندانپزشکی " پس از تشکیل کارگروه نیکوکاری در سال ۹۰ و استقبال دندانپزشکان از فعالیتهای خیریه، شرایط برای ارائه خدمات به اقشار خاص بهتر شد.

مجله جامعه دندانپزشکی پزشکی

اگر هر یک از این افراد بخواهند همه دندان های خود را بر اساس تعرفه های رسمی ترمیم کنند، هزینه آن حتی از حقوق یک کارگر بالاتر می رود چه رسد به محاسبه با تعرفه های غیررسمی. تسهیلات پایین بیمه ها در این حوزه مردم را ناچار به پرداخت هزینه های بیشتری می کند. عمده ترین مانع پیش روی مراجعه افراد به دندانپزشک و درمان پوسیدگی دندان ها، هزینه بالای دندانپزشکی است. افراد پس از این که با سد هزینه ها روبه رو می شوند، قید درمان و رفع پوسیدگی دندان های خود را زده و حاضرند آن ها را از دست بدهند تا هزینه های زیاد صرف درمان کنند. به عبارت بهتر، هزینه های دندانپزشکی با جیب مردم همخوانی ندارد. این معضل با قرار گرفتن در کنار مشکلات اقتصادی، درمان پوسیدگی دندان را به اولویت دست چندم یا حتی آخر مردم تبدیل می سازد. در مرحله بعدی بیماران با هزینه های هنگفت بخش خصوصی مواجه می شوند که مانع دیگری از اقدام به درمان پوسیدگی دندان ها است. اکنون بسیاری از خدمات درمانی دندانپزشکی در پوشش بخش خصوصی صورت می گیرد.

کشور ژاپن از صنعتی ترین و پیشرفته ترین کشورهای آسیایی می باشد، از این رو افراد زیادی خواستار کار در این کشور می باشند. کشور ژاپن برای ورود بیشتر نیروی کار ماهر خارجی به این کشور، یک سیستم امتیاز بندی معرفی کرده است که از این طریق نیروی کار ماهر را برای کار در ژاپن انتخاب می کند. کدام کشور پرطرفدارترین کشور برای مهاجرت ایرانیان است؟ در این مقاله قصد داریم شما را با کار در ژاپن و مراحل و مدارک اخد کار در این کشور آشنا کنیم. دانشگاه کمبریج به عنوان قدیمیترین و معروفترین دانشگاه انگلستان شناخته میشود. این دانشگاه جزو برترین دانشگاههای انگلیس است و در رتبه ۴ دانشگاههای برتر جهان قرار دارد. بسیاری از دانشجویان دانشگاه کمبریج را از اهداف مهم تحصیل در انگلیس به حساب میآورند. در این مقاله جهت آشنایی بیشتر با دانشگاه کمبریج، به بیان اطلاعاتی در خصوص این دانشگاه، نحوه پذیرش و هزینه های تحصیل در این دانشگاه می پردازیم. فارغالتحصیلان خارجی برای یافتن کار در فرانسه راههای زیادی دارند.

مجله جامعه دندانپزشکی خوزستان

تغییرات نیمرخ و عرض قوس های دندانی بعد از خارج ساختن چهار پرمولراول و درمان ارتودنسی در بیماران دارای مال اکلوژن کلاس یک. بررسی مقایسه ای نیروی اکستنشن و افت نیرو در الاستیکهای لاتکس کارخانجات.. تشخیص اتوماتیک مکان لندمارکهای سفالومتری بر روی تصاویر سفالوگرام بیماران مراجعه کننده به دانشکده. بررسی و مقایسه شکل و ابعاد سلاتورسیکا در نمای لترال سفالومتری در بیماران با ارتفاع صورتی نرمال، کم و بسیار. بررسی آزمایشگاهی پیچ طراحی شده تازه گسترش فکی و مقایسه - نیرو- فعال سازی آن با سایر انواع در دستگاههای متحرک ارتودنسی. بررسی ضریب همبستگی اندازه دندانهای قدامی و نسبت بولتون با ابعاد عرضی سرو صورت در دانشجویان دانشکده دندانپزشکی شیراز. مقایسه میزان پایایی تشخیص نقاط آناتومیک در رادیوگرافی سفالومتری دیجیتال قبل وبعد از بهبود کیفیت بصیری تصویر. بررسی همبستگی شاخص نیاز به درمان ارتودنسی (IOTN) و ارزیابی شخصی بیمار. بررسی اثر استریلیزاسیون با اتوکلاو قبل و بعد از کاربرد کلینیکی بر خواص مکانیکی سیم ارتودنسی از جنس نیکل تایتانیوم و استیل زنگ نزن.

با اینکه ۹۵٪ غذاها پس از هر وعده غذایی بین دندان حبس میشود ولی ۸۰ ٪ پوسیدگیها در شیارها و فرورفتگیهای سطح جونده ، دندان است . این پوششها درصد تأثیری مانند فلوئورید کردن دندانها دارد و از ۸۰ ٪ پوسیدگیها جلوگیری میکنند. بهداشت عمومی دهان و دندان، حوزهای است که براساس پیشگیری از پوسیدگی دندانها و بیماریهای پریو (بیماری لایههایی که دندان را دربردارد) قرار گرفته. پوششهای دندان ، که سطح شیارهای جونده دندان را می پوشاند.مانند سدی عمل میکند که مانع حبس غذا و تبدیل شدن آن به اسید و خوردگی دندانها میشود. جویدن خمیردندان بعد یا قبل مسواک زدن منجر به این میشود که سطوح مستعد پوسیدگی، سطوح بین دندانها و شیارهای سطح دندان را که دور از دسترس الیاف مسواک هستند، توسط فلوئورید تمیز شود. ما هماکنون راهای پیشگیری از پوسیدگی دندان را میدانیم ولی هدفمان این است که این روشها را ساده، آسان و در دسترس همگان قرار دهیم. جایی که مسواک و خمیر دندان فلوئورید به آن دسترسی ندارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی