مجله آموزشی تکنولوژی و فناوری

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی تکنولوژی و فناوری

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.
راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

ارتودنسی و سیم کشی:ردیف کردن و درمان ناهنجاری فک، صورت و دندان

درمان ارتودنسی پیشگیری یا فاز یک معمولاً زمانی آغاز میشود که هنوز اکثر دندانهای شیری نیفتاده است و فقط چند دندان دائمی ثنایا دندان پزشک تجربی چیست درآمده است. بنابراین ارتودنسی پیشگیری عموماً در بازه سنی ۹ ـ ۷ سال انجام میشود. هدف از ارتودنسی پیشگیری این است که مشکلات دندانی تشدید نشود و بتوان آنها را در سن پایین کاملاً برطرف کرد. این مشکلات شامل اختلاف در رشد استخوانها، کراس بایت و شلوغی شدید دندانها میشود. متخصص در ارتودنسی پیشگیری از جهشهای رشدی بهره میگیرد و به این ترتیب مشکلی که اصلاح آن در سالهای آتی بسیار دشوار میشود، در سن پایین به راحتی درمان میگردد. در این حالت ضرورت کشیدن دندان یا جراحی از بین میرود و نتیجهای بهتر با پایداری بیشتر به دست میآید. اکثر بیماران ارتودنسی پیشگیری باید درمان فاز دو را نیز انجام دهند تا بهترین نتیجه ممکن به دست آید. درمان فاز دو معمولاً چند سال پس از ارتودنسی پیشگیری و زمانی شروع میشود که بقیه دندانهای دائمی، از جمله دندانهای آسیاب دوم، نیز درآمده باشد.

  • قالب گیری برای دندان
  • استفاده از نگهدارنده و خارج کردن براکت از دهان
  • بند (bands)
  • فیشور سیلانت (شیار پوش)
  • فیشورسیلانت تراپی
  • افتادن زودتر از موعد دندان های شیری
  • کاهش احتمال پوسیدگی دندان و مشکلات لثه
  • رسیدگی به رشد طبیعی دندان های در حال رشد

و همین بخش آهن هموگلوبولین است که مسوول رساندن اکسیژن به بافتها و دور کردن دی اکسید کربن از آنهاست. بنابراین اگر مکمل آهن توسط پزشک کودکتان تجویز شد به هیچ عنوان از مصرف آن برای کودکتان سر باز نزنید. نکته مهم این است که چون بچه ها توانایی خوردن قرص را ندارند ، مکمل آهن به صورت مایع و به شکل قطره آهن برای آنها تجویز می شود. چه کنیم که قطره آهن کودک تاثیر کمتری در تغییر رنگ دندانهای او بگذارد؟ قطره آهن کودک را با آب پرتقال یا آب رقیق کنید. البته آب پرتقال بدلیل دارا بودن ویتامین c، جذب آهن راهم بالاتر می برد. دندانهای کودک را بلافاصله بعد از مصرف قطره با یک تنظیف آغشته با کمی جوش شیرین تمیز کنید. قطره آهن را ته دهان کودک بچکانید تا حتی المقدور آن را در دهان نگه ندارد. در نهایت میتوانید از دندانپزشک کودکتان بخواهید که این رنگدانه های ناشی از قطره آهن را با برساژ برایتان تمیز کند.

مرتباً به دندانپزشک مراجعه کنید.

داروهایی مانند شربت سینه حاوی شکر هستند که باکتری های موجود در دهان از آن برای ساختن اسیدها استفاده می کنند. این اسیدها می توانند مینای دندان را از بین ببرند. مرتباً به دندانپزشک مراجعه کنید. کودک شما باید تا سن 1 سالگی یا در مدت شش ماه پس از بیرون آمدن اولین دندان ، اولین مراجعه خود را به دندانپزشک انجام دهد. انجام معاینات منظم و معاینه دندان همچنین به رفع زود هنگام هرگونه مشکل در حال رشد دندان کمک می کند. درآمدن اولین دندان یک اتفاق بزرگ در زندگی کودک شما است ، اما می تواند ناراحت کننده نیز باشد. هرچه بیشتر درباره درآمدن دندان های شیری کودک اطلاعات بیشتری داشته باشید ، بهتر می توانید به کودک خود کمک کنید تا از این مرحله عبور کند. دندانپزشک کودک دندانهای شیری کودک شما را برای پوسیدگی رصد می کند و تصمیم خواهد گرفت که آیا قبل از سن 1 سالگی مراجعه دوباره به دندانپزشک لازم است یا خیر. در کودکانی که خطر کمی آنها را تهدید می کند ، دندانپزشک کودک می تواند معاینه دندان ها را تا 3 فرق مولر و پرمولر سالگی ادامه دهد.

در صورت امکان، پایین­تر بنشینید تا هنگام صحبت با بچهها در یک سطح باشید و تماس چشمی خوبی داشته باشید. طبیعی است که بخواهیم قبل از هر چیز با والدین صحبت کنیم، اما ایجاد یک پیوند ارتباطی با بیمار کلیدی است. برای کمک به ایجاد رابطه و اعتماد، سؤال بپرسید و گوش دادن فعال را تمرین کنید. یافتن زمینههای مشترک میتواند کمک زیادی به کاهش استرس کند. در پایان یک قرار، چند یادداشت در مورد علایق کودک بنویسید تا در ملاقات بعدی چیزی برای پرسیدن داشته باشید. بیماران شما احساس خاص بودن خواهند کرد زیرا شما آنها را به یاد آوردهاید. ارتباط فقط از طریق کلمات نیست بلکه از طریق زبان بدن شما نیز انجام میشود. رفتار کودک ممکن است شما را دچار استرس و عصبانیت کند، اما مهم است که با حفظ خونسردی اوضاع را کنترل کنید. کودکان حالات صورت را میخوانند (حتی از طریق ماسک)، بنابراین شما نمیخواهید این احساس را ایجاد کنید که ناامید یا بی حوصله هستید، و فقط باعث افزایش اضطراب کودک باشید.

دندانهای کودکتان را چک کنید .

یکی از نیازهای مهم کودکان همین مراقبت از دندانهای آنها است. فیشورسیلانت یا شیار پوشی که برای جلوگیری از پوسیدگی زودهنگام دندانها استفاده میشود. فضا نگهدارنده که برای جلوگیری از پر شدن فضای بین دندانها استفاده میشود، تا دندانهای دائمی بتوانند به خوبی جایگزین شوند. دندانهای کودکتان را چک کنید . اگر اولین دندان کودک تا ۹ ماهگی از لثه بیرون نیامد باید به متخصص کودکان مراجعه کنید . دندانهای اولیه سالم سفید و بدون نقطه یا لکه بوده و لثههای سالم نیز صاف و صورتی هستند . اگر دندانهای کودکتان دارای نقطهها یا لکههایی هستند ، او را نزد یک دندانپزشک ببرید . شما میبایست لثه های نوزاد را از بدو تولد تا ۱۲ ماهگی با یک گاز استریل یا حوله کودکِ تمیز به آرامی پاک کنید . مسواک زدن و کشیدن نخ دندان بخش بسیار مهمی از برنامه بهداشت دهان و دندان کودک شما است. بنابراین بسیار مهم است که برای انجام این کارها از تکنیکهای صحیحی استفاده کنید .

یک باور اشتباه درباره عصب کشی دندانهای شیری وجود دارد مبنی بر اینکه عصب کشی دندان باعث آسیب به دندان دائمی می گردد. عصب کشی دندانهای شیری نه تنها آسیبی برای دندان دائمی ندارند، بلکه مانع انتقال پوسیدگی دندان شیری به تاج دندان دائمی می شوند. ندانهای شیری عصب کشی شده عمدتا بخش زیادی از تاج خود را از دست داده اند و ترمیم های رایج، معمولا مقاومت کافی را نداشته و برای حفظ دندان، نیازمند پوشش کامل تاج هستیم. در کودکان، روکش های فلزی از پیش آماده، در اندازه های مختلف موجودند و قرار دهی آنها مانند روکش دندانهای دایمی، نیازمند جلسات متعدد نیست. روکش های فلزی، به تاج می چسبند و با افتادن دندان شیری، می افتند. واقعیت این است که یک بخش عمده در بهداشت کودکان و مراقبت از کودک ، بهداشت دهان و دندان در کودکان است. از اهمیت دندان شیری و مراقبت از کودکان گفتیم، اما از زمان رویش دندانهای شیری و دندان درآوردن کودکان نه.

همین حالا کلیک کنید و عکس لبخندتان را به اینجا بفرستید.

مدت زمان درمان با استفاده از بریسهای سرامیکی معمولا بین 18 تا 24 ماه میباشد. بریسهای سرامیکی، تقریبا قادر به اصلاح کلیهی مشکلات مربوط به دندان و فک میباشد. همین حالا کلیک کنید و عکس لبخندتان را به اینجا بفرستید. تا مشاوره و هزینهی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد. افرادی که در طول روز از سیگار، قهوه و دیگر مواردی که ممکن است روی بریسها ایجاد لک کند، زیاد استفاده میکنند. افرادی که دندانهایشان، آناتومی یا الگوهای خاصی دارند. توانایی تحمل فشار بریسهای سرامیکی نسبت به فلزی کمتر است. بنابراین افرادی که دندانهایشان نیاز به تغییرات زیادی دارد، بهتر است که از این روش استفاده نکنند. مهمترین مزیت بریسهای سرامیکی، همرنگ بودن آنها با دندان است. کسانی که میخواهند بریسها و سیمهایشان زیاد مشخص نباشند، بریسهای سرامیکی یکی از بهترین گزینههای آنها میباشد. 1. این بریسها، کمترین آسیب را به لثهها میرسانند، بنابراین روش درمانی کم دردی است.

خدماتی که بهترین دندانپزشک اطفال ارائه می دهد، در برگیرنده انواع روشهای ترمیمی، درمان ریشه، پیشگیری از ایجاد و گسترش پوسیدگی های دندانی و کمک به رشد صحیح و اصولی دندانهای دائمی است. مشخصات بهترین دندانپزشک کودکان چیست؟ دندانپزشک اطفال علاوه بر اینکه بر سلامت دهان و دندان تمرکز دارد، سعی دارد بعد از اقدامات لازم برای رفع مشکلات دندان کودک، توصیههای لازم را برای والدین کودک بازگو می کند. والدین باید این نکات را جدی بگیرند تا دندانهای کودکشان به حالت اول بازنگردد. دندانپزشک اطفال برای اینکه کودک نترسد و دوران درمان را بدون ترس سپری کند با کودک به خوبی ارتباط برقرار میکند. چراکه کودکان مانند بزرگسالان آرام و بی سرو صدا نیستند و نمیتوانند برای مدتی ساکت یکجا بمانند. در نتیجه لحن دندانپزشک باید دوستانه باشد و از کلماتی استفاده کند که کودک درک میکند. با توجه به این موضوع که روشهای درمان متقاوتی برای هریک از انواع ناهنجاریهای فکی و دندانی کودکان وجود دارد، در نتیجه نمیتوان هزینه ثابتی را بیان داشت.

  • زبان خارجی اختصاصی
  • پروتز های دندانی
  • فیشور سیلنت و ترمیم های پیشگیرانه
  • انواع درمان ریشه کشیدن دندان
  • ایمنی شناسی

پس از قرار دادن ایمپلنت در استخوان ، زمان بهبودی می تواند تا 5 ماه برای فک پایین و تا 7 ماه برای فک بالا باشد. هنگامی که دهان شما بهبود می یابد، برای مرحله بعدی آماده خواهید شد. پس از اینکه ایمپلنت ها به استخوان شما متصل می شوند، آماده مرحله بعدی می شوید، که شامل قرار دادن یک هیلینگ کپ و احتمالا تاج موقت است. دندانپزشک هیلینگ کپ را بر روی سر ایمپلنت قرار می دهد. این کمک می کند تا بافت لثه به نحوی مناسب بهبود یابد. هیلینگ کپ یک قطعه فلزی است که لثه ها را از ایمپلنت دور نگه می دارد. این یقه برای 10-14 روز باقی خواهد ماند. بعد از این زمان، دندانپزشکان را حذف کرده و به مرحله بعدی می روند. Abutment بخشی است که به ایمپلنت پیچ شده و از تاج پشتیبانی می کند. سپس یک تاج موقت کار گذاشته می شود در حالی که بافت شما همچنان در حال بهبود است و این بافت در اطراف دندان مصنوعی، مانند دندان های طبیعی شما شکل می گیرد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نام وسایل دندانسازی لطفا به بازدید از وب سایت ما.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی