مجله آموزشی تکنولوژی و فناوری

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله آموزشی تکنولوژی و فناوری

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.
راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

لیزر درواقع یک نور تقویت شده است که با خصوصیات منحصر به فرد و با توجه به طول موج خود، کاراییهای متنوعی از کنترل درد تا جراحی و غیره دارد. امروزه از لیزر در دندانپزشکی جهت درمان پوسیدگی های دندان، درمان حساسیت های دندانی، مجله دندانپزشکی نوین آریا درمان مشکلات لثه، سفید کردن دندانها، جراحی و عصب کشی استفاده میشود. بیمارانی که به علت تحلیل لثه و عریان شدن ریشه دندان دچار حساسیت های دندانی هستند می توانند به کمک لیزر برای همیشه از این حساسیت ها رهایی یابند. لیزر در این مورد دارای دقت بالا بوده و گاها احتیاجی به بی حسی دندان نمی باشد. این طول موج ها، ایمن هستند و خطر جهش ژنتیکی و سرطان زایی ندارند. در حال حاضر لیزرهای دندانپزشکی شامل طول موج های قرمز و مادون قرمز هستند. استفاده از لیزر برای برداشتن پوسیدگی دندان و پر کردن آن به جای دریل های دندانپزشکی یکی از کاربرد های متداول این تکنولوژی در دندانپزشکی است.

مجله دندانپزشکی نوین ایران

اما لازم به ذکر است که عادت کردن دهان به ارتودنسی تنها چند روز طول می کشد. مدت زمان طولانی که استفاده از ارتودنسی تا کامل شدن دوره درمان دارد بین هجده تا بیست و چهار ماه است که با توجه به درد دندان مدت زمان طولانی ای است یک ویژگی منفی ارتودنسی به حساب می آید. کامپوزیت دندان به راحتی می تواند لکه دار شود و رنگ خود را از دست بدهد. اینکه در استفاده از کامپوزیت دندان ها به هیچ گونه ای تراش نمی خوردند باعث می شود که در پایان کار دندان برجسته شوند. یکی از بیشترین مشکلاتی که برای ارتودنسی اتفاق می افتد این است که پزشک معالج در بستن قالب ارتودنسی خطایی انجام دهد که خود این کار باعث بروز مشکلاتی دیگر می شود. کامپوزیت بسیار شکننده است و نسبت به لمینت مقاومت بسیار کمتری دارد و با ضربه های کوچک می شکند بنابراین هر چند وقت یکبار مجبور می شوید برای ترمیم و تعویض کامپوزیت ها اقدام کنید.

این عمل زیبایی دندان که با قرار گرفتن ماده رزین کامپوزیت بر روی دندانها و فرم دهی آنها توسط دندان پزشکان صورت میگیرد امروزه طرفداران زیادی دارد. خراش افتادن و زخم شدن زبان و لب ها تا وقتی که دهان به وجود ارتودنسی عادت کند از مشکلات و سختی های ارتودنسی دندان است. تطابق رنگ، خطوط و ضخامت کامپوزیت دندان از مهم ترین نکاتی است که باید در هنگام انجام این عمل وابسته با نوع و مشکل دندان مورد توجه قرار گیرد. کامپوزیت دندان بر اساس ویژگیها، مواد سازنده و همین طور دوام آنها در چهار روش کامپوزیت درشت دانه یا ماکروفیل، لیست تجهیزات دندانپزشکی کامپوزیت ریز دانه یا میکروفیل، هیبرید، میکروهیبرید و نانوهیبرید و نانو کامپوزیتها صورت میگیرد. لایههای کامپوزیت با استفاده از نور بر روی دندان محکم میشود. به دلیل اینکه ارتودنسی ریشه دندان ها را جا به جا می کند درد دندان یکی از شایع ترین اتفاقات در هنگام ارتودنسی است که می توان با استفاده از مسکن ها این درد را تسکین داد.

«پس از خروج از ایروان، شاه عباس دستور داد سپاهیانش عقبنشینی کنند و تمامی شهرها و روستاهای سر راهشان را تا مرزهای ایران ویران سازند تا به این ترتیب مانع از تعقیب سریع سپاهیان عثمانی شوند. آنها به هر شهر و روستایی که میرسیدند خانهها را ویران میکردند، مزارع را آتش میزدند، دامها را هلاک میساختند و ساکنان آنجا را وادار به ترک خانههایشان میکردند و آنان را کوچ میدادند. از حدود سیصد و پنجاه هزار تن از ارمنیان به تعداد سیصد هزار تن از آنان در رودخانه غرق شدند. هنگامی که این جمیعت به واغارشاپات رسیدند به شاه عباس خبر رسید که دستهای از سپاهیان عثمانی در حال نزدیک شدن به آنان هستند. هر کس در مقابلشان ایستادگی میکرد و حاضر به رفتن نمیشد یا اینکه توان رفتن نداشت محکوم به مرگ بود. بدین ترتیب، سپاهیان شاه عباس اکثر شهرها و روستاهای ارمنینشین واقع در دشت آرارات را ویران کردند و سکنهٔ آن مناطق را به مقصد ایران با خود همراه ساختند.

در سال ۱۹۱۲ میلادی شمار ارمنیان تبریز به ۴٬۰۰۰ نفر رسید. ↑ هویان، آندرانیک. کتاب ارمنیان ایران. مرکز بینالمللی گفتگوی تمدنها با همکاری انتشارات هرمس. انتشارات امیرکبیر. ص. ۱۲. ↑ دیولافوا، ژان (۱۳۶۱). Costa Mesa, California: Mazda Publishers. ↑ Hovannisian, Richard G. (1999). Armenian Van/Vaspurakan Armenian Van/Vaspurakan. تهران: کتابفروشی خیام. ص. ↑ «نگاهی به حضور ارمنیان در مشهد و نقش اقتصادی فرهنگی آنان | پیمان». تاریخ داوریژتسی. واقارشاباد: چاپخانهٔ کلیسای اچمیادزین. ↑ غوگاسیان، وازگن س. ترجمهٔ علی محمد فره وشی. ↑ داوریژتسی، آراکل (۱۸۹۶). وی مؤلف آثار ادبی متعددی با موضوعات ایرانی است. کتاب تاریخ ارامنه ایران. First Encyclopaedia of Islam, 1913-1936. Vol. ↑ اهل وان که در شهرهای قفقاز فعالیت میکرد و به علت تبعید به تابعیت ایران درآمده بود. ↑ Brill, E.J. (1993). Houtsma, M. Th. ↑ «نگاهی به حضور ارمنیان در مشهد و نقش اقتصادی فرهنگی آنان | خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)». ↑ «تاریخ مختصر اِسکان ارامنه در شهر تهران». ایران، کلده و آشور. دریافتشده در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۸. ترجمهٔ سعید کریم پور.

مجله دندانپزشکی نوین اصفهان

این امر باعث ابتلا به پوکی استخوان می شود. کوآنزیم Q10 به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود. کوآنزیم Q10 را می توان در گوشت گاو، جگر مرغ، برخی روغنهای گیاهی (از جمله کلزا و سویا) و جعفری(که برای درمان بوی بد دهان نیز مفید است) پیدا کنید. در مجله دندانپزشکی هروی به بررسی اهمیت سلامت دندان ها پرداخته شده است. وقتی صحبت از سلامتی دهان و دندان می شود، تفاوت عاج و مینای دندان به نظر می رسد کوآنزیم Q10 به بهبودی، کاهش درد و کاهش خونریزی مرتبط با بیماری لثه کمک می کند. که می تواند منجر به ضعف بافت استخوانی در اطراف دندان شود. همچنین تحقیقات نشان داده است که این کوآنزیم التهاب لثه را کاهش می دهد. در واقع کوآنزیم Q10 مانند جریان برقی است که همه فعالیت های بدن را می چرخاند. این کوآنزیم به عنوان یک کاتالیزور برای سوخت و ساز بدن عمل می کند و انرژی لازم برای بهبود زخم ها، هضم غذا و حفظ سلامت ماهیچه ها را در اختیار سلول ها قرار می دهد.

با درمانهای روکش سرامیکی، لمینت یا کامپوزیت توسط دندانپزشک انجام میشود. استفاده از دهانشویه را فراموش نکنید. سن مناسب برای شروع معاینه و بررسی مشکلات دندانهای نامرتب و ناهنجاری فک بالا و پایین ۸ سالگی است و نکته مهم در مورد آن، مراجعه به متخصص ارتودنسی در سنین پایین است. مصرف نوشیدنی های رنگی مانند چای و قهوه را به حد زیادی کاهش دهید و بعد از نوشیدن آن ها، حتما دهان خود را با آب بشویید. مواد غذایی سفتی که به دندان هایتان آسیب وارد می کنند را مصرف نکنید و یک رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید. به طور منظم مسواک بزنید و همواره از نخ دندان برای از بین بردن پلاک های بین دندانی استفاده نمایید. برای به دست آوردن یک طرح لبخند با ارتودنسی و شروع درمان مسائل مربوط به دندان های نامرتب، بهترین سن برای مراجعه به متخصص ارتودنسی سنین قبل از بلوغ است. اما افراد در هر زمانی که نیاز به ایجاد یک طرح لبخند با ارتودنسی داشتند، میتوانند از درمان ارتودنسی استفاده کنند.

نیمه عمر این دارو ۷۵ دقیقه و دفع آن کلیوی است. متوکسی فلوران:این دارو علاوه بر خاصیت بیهوشی، خاصیت بی دردی نیز دارد. هالوتان: حداقل غلظت آلوئولی(MAC) هالوتان هنگام مصرف با اکسیژن، ۰٬۷۵٪ و هنگام مصرف با نیتروس اکساید هفتاد درصد، ۰٬۲۹٪ است. ضریب توزیع خون به گاز آن ۲٬۳ است. تا حدود ۲۰٪ مقدار مصرف آن متابولیزه میشود. در هنگام استفاده از این دارو، استفاده از کاتکل آمینها موجب بروز آریتمی قلبی میشود. بین۸۰-۶۰ درصد آن بهصورت تغییر نیافته از طریق ریهها دفع میشود. دگزمدتومیدین: یک داروی کوتاه اثر میباشد که از طریق تحریک گیرندههای آلفا دو سبب آرامبخشی و بیهوشی میشود. هالوتان ممکن است باعث سمی شدن کبدی بهصورت یرقان خفیف تا نکروز کبدی شود. داروهای بیهوشی استنشاقی ترکیبات شیمیایی هستند که دارای خواص بیهوشی بوده و بیمار با استنشاق آن بیهوشی میشود. به دلیل نداشتن تضعیف تنفسی، بیمار به سرعت به هوش آمد میآید و ریکاوری میشود.

این امر با ظهور آبسه، چرک یا علائم التهاب در محل کاشت نشان داده می شود. دندانپزشکی کودکان  لازم به ذکر است که ممکن است عفونت به سایر قسمت های بدن گسترش یابد و باعث عفونت سیستماتیک نیز بشود. عارضه های بدی که عفونت به همراه خود دارد را باید جدی بگیرید. آسیب عصبی که با احساس بی حسی یا گزگز در لب ها، لثه ها یا زبان قابل احساس است. یکی از خطرناک بودن عفونت ایمپلنت دندان آنجایی است که باکتری های زیادی استخوان فک شما را خراب میکنند و مجبور میشوید تا قسمتی از فک که دچار عفونت شدهاند را بردارید. درمان نکردن عفونت ایمپلنت چه عوارضی بدنبال دارد؟ بسیاری از افراد خطرناک بودن عفونت را جدی نمیگیرند. حتماً زمانی که دچار درد و عفونت شدید، سریعاً برای درمان آن اقدام کنید در غیر این صورت، مجبورید درد زیادی را تحملکنید. عقب رفتن لثه، زیرا لثه های مجاور ایمپلنت ممکن است بعد از مدتی براکت فلزی که به دندان متصل است را نشان دهند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی